لزوم استفاده از نرم افزار R در پایان نامه

Rate this post

یکی از نرم افزارهایی که به تناسب تخصص، بسط و ارتقا می یابد نرم افزار R است. این جنبه از R در قالب کتابخانه ها معنا می یابد. شرایط به گونه ای است که شما هم می توانید با استفاده از توانایی تئوریکی، ریاضیاتی و رایانه ای یک کتابخانه برای R فراهم سازید.

در بسیاری از تحقیقات، انعطاف در محاسبات یک ضرورت است. بسیاری از محققین در طول تحقیق متوجه می شوند برای آزمون فرضیات خود اجرای مدل باید با روش های دیگری نیز صورت پذیرد. برای مثال، در یک پروژه تحلیل شبکه اجتماعی شما می توانید از نرم افزار PNet نیز استفاده کنید. همین که دانش شما از این نوع تحلیل ارتقا می یابد در خواهید یافت این نرم افزار پاسخگوی خیلی از نیازهای شما نیست. اما اگر شما با R آشنایی داشته باشید برای حل هر گرهی می توانید از کتابخانه های تخصصی آن استفاده کنید البته فقط باید بدانید کدام کتابخانه.

در توضیح بیشتر می توان گفت کتابخانه statnet برای دستیابی به موارد اصولی و شاخص تحلیل شبکه اجتماعی بسیار جذاب است. اما مسلما در طول مسیر به مواردی بر خواهید خورد که انجام آن در فضای statnet دشوار و گاهی غیرممکن است. فقط کافی است بدانید کدام کتابخانه دیگر می تواند راهگشا باشد. از آنجایی که در تحلیل شبکه اجتماعی یک شبکه اساس کار است، کتابخانه network مقدمات بسیاری از تخمین های آماری را فراهم می سازد. برخی دیگر از کتابخانه های قابل استفاده در تحلیل شبکه اجتماعی عبارتند از :

library(igraph)
library(igraphdata)
library(knitr)
library(visNetwork)
library(dplyr)
library(tidyr)
library(intergraph)
library(ergm)
library(intergraph)
library(network)
require(latentnet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه